[Talk-dk] KMS datasæt i OSM og ophavsret

Morten Siebuhr sbhr at sbhr.dk
Ons Okt 28 12:51:52 GMT 2009

On Wed, 2009-10-28 at 13:38 +0100, Frank Sørensen wrote:
> Hej Lasse,
> jeg vil lige skrive en mail og forklare sagen til dig i aften så, når
> jeg har fri fra arbejde. Du behøver dog ikke at have søvnløse nætter
> af bekymring over det, da vi ikke på nuværende tidspunkt krænker KMSs
> rettigheder ved at have det inkluderet i OSM (hvis man ser bort deres
> krav om at blive nævnt i forbindelse med anvendelse). Problemet er
> primært i forhold OSMs betingelser: At brugere af OSM helst med rette
> skal kunne forvente, at de data som projektet indeholder lever op til
> [...]

KSM--datasættet er faktisk noget ved siden af; jeg har brug en dags tid
på at rette deres data i forhold til mine GPS--traces og Y!'s
satellitfotos.

PS: Området bag operaen (http://osm.org/go/0NWvKOQtg-) er "fyldt op" for
tiden; jeg rettede kystlinjen til, så den svarer til virkeligheden. Det
vil rette sig selv ved næste kyst--import.

--
Siebuhr <sbhr at sbhr.dk>