[Talk-dk] KMS datasæt i OSM og ophavsret

Morten Kjeldgaard mok at bioxray.au.dk
Tor Okt 29 21:31:13 GMT 2009

On 29/10/2009, at 18.44, Frank Sørensen wrote:

> Men det jeg ikke kan følge i din argumentation, er at du mere eller
> mindre siger, at det er i orden at lægge data ind i projektet, som
> er omfattet af ophavsret - hvis blot man _bagefter_ spørger
> producenten og får tilladelse. Og det finder jeg meget uholdbart og
> i absolut modstrid med de betingelser som gælder for OpenStreetmap.

... men det er jo heller ikke det der er tilfældet. Dataene er lagt
ind ifølge reelle og seriøse overvejelser omkring
  lovligheden af handlingen. Ingen har før dig stillet spørgsmål ved
denne beslutning. Det faktum, at vi nu diskuterer sagen igen gør, at
vi er i overensstemmelse med Openstreetmaps idegrundlag. Dette at
dataene for tiden befinder sig i databasen er ikke "kriminel" sålænge
vi i god tro overvejer lovligheden af det. Det er først når vi i ond
tro -- med erkendelse af at det ikke er lovligt -- lader dataene
forblive i databasen at det bliver ulovligt. Dette er adskillige
blevet konstateret i diskussioner på talk at osm.org listen.

Mvh,
Morten (mok0)