[Talk-dk] KMS datasæt i OSM og ophavsret

Frank Sørensen frank at jkelloggs.dk
Tor Okt 29 22:27:21 GMT 2009

Point taken. Det anerkender jeg.

Så det handler jo nok også lidt om det som jeg skrev til Jonas: Jeg kan godt
se, at der er bestemt blevet foretaget overvejelser omkring det med det
rettighedsmæssige. Det er jo i øvrigt også tilfældet for KMS 2002-sættet, hvor
der jo også har ligget en skriftlig dokumentation til grundlag til for
inklusionen. Jeg vil på ingen måde sige, at dem som har stået for importerne
har været u-forsigtige. Det er ikke tilfældet. Det nye er nok, at jeg
fremfører, at man som importør bliver nødt til at være ultra-forsigtig. Men
nok også at man har en forpligtelse til at kende til et minimum af de regler
som gælder på området. Det er i hvert fald nødvendigt, at man er 105 eller
110% sikker i sin sag, når man importerer data, som er produceret af andre end
én selv.

Det kan være jeg skal prøve at tjekke, hvad der er skrevet på listen, som du
henviser til.

Mvh. Frank