[Talk-dk] Underliggende lag overskygger overliggende lag

Kent B. Hansen kent at tpv.dk
Fre Okt 30 10:13:05 GMT 2009

Hej liste,

Jeg er ved at mappe den lokale fodboldklub (Sanderum Boldklub), men
jeg er stødt ind i lidt problemer:

Jeg har lavet en leisure=sports_centre, sport=soccer som dækker hele
området - denne har jeg sat en layer=-1 på.

Derudover har jeg mappet de enkelte boldbaner (leisure=pitch,
sport=soccer) og parkeringsområder (amenity=parking) - disse ligger på
standard-laget (layer=0).

Problemet er at området i lag -1 dækker for de områder som ligger i
lag 0 - veje og stier i lag 0 kan dog godt ses. :-(

Hvorfor opfører kortet sig sådan? Hvordan undgår jeg det?

Jeg kan selvfølgelig lave "huller" i det underliggende lag
(multipolygon-relation, med outer/inner) - men det bliver temmeligt
omstændigt hvis jeg laver mange områder...

Boldklubben kan findes her:
http://www.openstreetmap.org/?lat=55.36047&lon=10.32336&zoom=17&layers=B000FTF

Jeg har vedhæftet 2 screenshots: ét hvor jeg har fjernet området på
lag -1 og ét hvor I kan se hvordan det overskygger de andre områder.

Mvh.
Kent B. Hansen
Navn: SB2.png
Type: image/png