[Talk-dk] Cykelstier med layer=1?

Jens Winbladh jens at somewhere.dk
Man Sep 7 13:40:43 BST 2009

Hej

Jeg "plejer" ikke at tegne cykelstier der er "meget" tæt på veje, da de
forsvinder i renderingen. Jeg tilføjer vejen, den ligger ved: cycleway=track

Dette er kun hvis cykelstien ligger tæt ved, ellers laver jeg et spor med
highway=cycleway

Se mere
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Talk:Key:cycleway

Det eneste er at det ikke bliver vist i renderingen! øv bøv

Andre forslag???

/Jens

Den 7. sep. 2009 13.42 skrev Morten Kjeldgaard <mok at bioxray.au.dk>:

> Jeg har bemærket, at på trods af (f.ex.) en landevej har cykelstier i begge
> retninger, bliver disse ofte ikke vist på OSM, fordi de er skjult under
> selve vejen.
>
> Hvis en cykelsti skal kunne ses, skal man tegne den ca. 20m fra
> "modervejen".
>
> Men: hvis man sætter layer=1 bliver cykelstierne vist selvom de ligger
> tættere end 20m på vejen.
>
> Er det tilladeligt at bruge "layer" taggen på denne måde? Jeg har forstået
> at den normalt bruges ved broer, over- og underføringer osv.
>
> Mvh,
> [...]

Jens K. Winbladh
Brynet 51, 6000 Kolding
Tlf. 26 15 09 26