[Talk-dk] Må vi præsentere: Tranbjerg!

Morten Bek Ditlevsen bek at termestrup.dk
Ons Sep 23 16:51:59 BST 2009

Hejsa,
Så er geofabrik.de endelig funktionel igen - og her kan der spottes et par
uoverensstemmelser i nogle vejnavne:

http://tools.geofabrik.de/osmi/?view=addresses&lon=10.13184&lat=56.08833&zoom=14&overlays=buildings,buildings_with_addresses,postal_code,nodes_with_addresses_interpolated,street_not_found,interpolation,interpolation_errors,connection_lines,nearest_points,nearest_roads

KMS                     OSM
Bjødstrupvej vs. Bjødtrupvej
Gartnervej vs. Gartnerivej

Kan man ikke antage at KMS er rigtigst for dem?

samt uoverensstemmelser i stavemåde
KMS                   OSM
Orholt Alle vs. Orholt Allé

Bør KMS-adresserne ikke have accenter på?

Der ud over har jeg et par spørgsmål om noget data fra mapping party'et:

Jeg har mappet en bus-holde- og -vende-plads. Er der nogen, der har forslag
til hvordan den tagges?
Sådan her ser den ud på kortet pt:
http://osm.org/go/0H9aJS7PH--

Hvordan tagges plejehjem? Kunne ikke finde nogen amenity= i map features
eller suggested map features med 'old' eller 'elder' i... Forslag?

Så har jeg et par spørgsmål om boligområder som f.eks. ældreboliger eller et
boligområde hvor udviklingshæmmede bor i et fælles område:
Kan sådan et område markeres, så man kan se at boligerne er en del af en
enhed?
Hvordan med vejene mellem disse boliger? Skal de tagges med vejnavnet hvor
boligområdets 'egne' veje springer ud fra, eller skal de ikke have navne?
Mit konkrete eksempel er et boligområde for udviklingshæmmede - de
unavngivne veje på flg:
http://osm.org/go/0H9aMzk@k--

Mvh - og tak for sidst til de andre, der var med i lørdags!
/morten bek ditlevsen