[Talk-dk] Må vi præsentere: Tranbjerg!

Jonas Häggqvist rasher at rasher.dk
Tor Sep 24 08:34:29 BST 2009

Niels Teglsbo wrote:
> Så hvis vi antager, at KMS-data kommer fra kommunerne, så er det vel
> rimeligt at sige, at KMS-data er autoritative.
>
> Dvs. at det skal være Orholt Alle uden accent.

Jeg er helt enig i den udlægning. Selvfølgelig skal vi bruge vejskiltene
hvis vejen har et andet navn end der står i KMS, men derudover mener jeg
vi bør følge KMS dataene.

Evt. kunne man tilføje alt_name=Orholt Allé, for at hjælpe diverse
søgefunktioner (som dog alt andet lige nok burde forsøge sig uden accent
også).

Det passer tilfældigvis også med min personlige holdning om at accenter i
dansk er en uskik da KMS så vidt jeg kan se i overvejende grad har
vejnavnene uden accent :-)

--
Jonas Häggqvist
rasher(at)rasher(dot)dk