[Talk-dk] Primærruter

Kent B. Hansen kent at tpv.dk
Tir Apr 20 08:56:45 BST 2010

Hej alle,

Vi har tidligere diskuteret klassifikationen af vejene, og der er også
foretaget en omfattende oprydning omkring København, så OSM afspejler
den faktiske klassifikation  - prøv at søge lidt i arkivet:
http://groups.google.com/group/osm-dk

Jeg er af den overbevisning at de danske konventioner på Wiki'en:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Da:Map_Features
SKAL følges - altså vejnumre <100 er primærruter og vejnumre >=100
sekundærruter. Stærkt trafikerede veje, som ikke er nummereret, kan
tildeles en tertiær klassifikation.

Undtagelsen er ringveje (O1, O2 osv.) som ikke rigtigt passer ind -
her mener jeg godt at primary/tertiary nogle gange kan retfærdiggøres.

Mvh.
Kent B. Hansen