[Talk-dk] Primærruter

Freek freek_osm at vanwal.nl
Ons Apr 21 18:30:39 BST 2010

On Wednesday 21 April 2010, Jakob Riis Josephsen wrote:
> Lige en sidebemærkning: O2 er en halvcirkel fra Grenåvej i nord til
> Oddervej i syd, O1 er rent faktisk en ring.  (Hverken den østlige ende
> af Nordre Ringgade, eller f. eks. Holme Ringvej, er O-ruter)

Havnegade/Skolebakken er ikke en del af O1 ifølge vejdirektoratets kort...

> Nej, Randersvej er en del af rute 505 (og rute 180) fra Ring 2 og ud og
> er dermed sekundær.

Jamen, hvorfor skal Randersvej så være tertiær mellem ringgade og ringvej?

> Ring 1 drejer fra Marselig Boulevard ved Johan Baunes plads og krydser
> her ind til Harald Jensens Plads

Ikke i OSM, O1 er en 8 med en lille udbulling vej Skanderborgvej (og
Randervej) :-)

> De på billedet viste skilte er henvisningsskilte - bemærk den stiplede
> firkant/ring om rutenummeret.

Nå... hvor fornuftig!

> Kortet du har fundet er ikke helt opdateret:  Ruter 15 går nu af
> Herningmotorvejen-Motorvejskryds Århus Vest-Den Østjyske
> Motorvej-(kommende)Motorvejskryds Århus Nord-Djurslandsmotorvejen.

Og hvad med stykken til Edwin Rahrs Vej/Silkeborgvej?

I hvert fald skal vi først rette rutenummere i OSM, det ser ud som at være et
rod (måske pga. misforståelse af skiltene?)

--
Freek