[Talk-dk] Primærruter

Jakob Riis Josephsen jakob at josephsen.com
Ons Apr 21 21:05:04 BST 2010

Freek skrev:

> Havnegade/Skolebakken er ikke en del af O1 ifølge vejdirektoratets kort...

Her er det vist mig der tager fejl - efter at have konsulteret
onkel-StreetView, kan jeg konstatere at min viden ikke er helt up to
date... Så vidt jeg kan se ender O1 i nord ved Nørreport og i syd ved
Sydhavnsgade... (Der var på et tidspunkt snak om at man ikke ønskede
gennemgående færdsel over havnen, det er nok derfor ændringen er sket?....)

> Jamen, hvorfor skal Randersvej så være tertiær mellem ringgade og ringvej?

Randersvej er ikke en nummereret rute på den strækning - både rute 505
og 180 drejer væk fra Randersvej ved krydset med Ringvejen (505 i
retning af Løgten og 180 i retning af Viby Torv)

> Ikke i OSM, O1 er en 8 med en lille udbulling vej Skanderborgvej (og
> Randervej) :-)

- Det er nok også en af grundene til at vi lige skal efterse
rutenummereringen på OSM... ;-)

> Og hvad med stykken til Edwin Rahrs Vej/Silkeborgvej?
>
> I hvert fald skal vi først rette rutenummere i OSM, det ser ud som at være et
> rod (måske pga. misforståelse af skiltene?)

De nævnte vejstykker har intet rutenummer (der henvises til hhv. rute 15
og rute 195 alt efter hvilken retning man kommer fra), men da disse
vejstykker er motorvej og motortrafikvej, vil det ikke ændre på
klassificeringen af dem. Med hensyn til Herningmotorvejens østlige ende
kan "misforståelsen" bare være manglende opdatering af data siden
skiltene blev udskiftet ved Motorvejskryds Århus Vest...

Mange Hilsner
Jakob Riis Josephsen