[Talk-dk] hvordan mapper I hvis jeres gps-sport ikke matcher husenes placering?

Rasmus Vendelboe r.vendelboe+osm at gmail.com
Tor Apr 22 06:16:49 BST 2010

Hej Jesper,

Det kommer vel an på hvor grundig du som mapper er og hvad præcisionen på
dit GPS trace i området er. Hvis det er et enkelte steder du har det her
problem, og afvigelsen på tracen er mindre end det du gerne vil flytte
vejen, så placer den som du mener den reelt ligger ellers ser jeg intet
problem i at flytte vejene et par metre. Du kan selvfølgelig planlægge en
tur forbi stedet igen og få nogle flere traces at sammenligne med. Hvis du
stadigvæk er usikker på din præcission så kan du bruge OSMinspector
(mapcompare) til at sammenligne direkte oven på forskellige andre kort [1].

Det bør samtidigt observeres at den importerede KMS data ikke altid er helt
præcise. Heller ikke der hvor den ser ud til at være det. Peter Brodersens
bot [2] er igang med at opdatere alle KMS punkter i Danmark med nyere data
fra AdresseWebService. Du skal selv fodre den med data og hvor lang den er
nået kan ses på rashers hjemmeside [3]. Da du skrev første gang på
mailinglisten satte jeg den igang med at opdatere stort set hele Randers,
men det ser ikke ud til den gad det, så det må vi lige prøve igen senere
idag.

[1] - http://tools.geofabrik.de/osmi/
[2] - http://osm.ter.dk/address_insert.php
[3] - http://osm.rasher.dk/

ps. Du er jo allerede kommet godt igang. Godt arbejde! :).

Med venlig hilsen
Rasmus Vendelboe