[Talk-dk] Svar: Re: hvordan mapper I hvis jeres gps-sport ikke matcherhusenes placering?

Polderrunner opn-osm at ngc7000.org
Tor Apr 29 22:16:24 BST 2010

> Er du sikker på det var alle addresser i Juelsminde kommune der skiftede
> postnr til 7130? Jeg må tilstå jeg ikke fulgte så meget med i det da det
> var i avisen her, men det fremgår ikke umiddelbart i pdf filen. Jeg har
> lavet et lille python script som lige nu er ved at tjekke at alle adresser
> nævnt i pdf filen er ændret. Med lidt ændringer vil jeg prøve at tjekke at
> du ikke har ændret nogen der ikke skulle ændres, med mindre du ved noget
> jeg ikke ved (for så gider jeg ikke bruge tid på dét).

Jeg mener at have læst (Horsens Folkeblad?) at alle 8700 adresser i
Hedensted kommune (hele Glud området) skiftede til 7130. Heller ikke
logisk at have postnummer Horsens i en helt anden kommune.

Postnummerdistrikterne i Danmark er iøvrigt enorme set med hollandske
øjne. Hernede bruger vi detaljere postkoder med 4 cifre og to bogstaver.
Hver gade har sine egne koder, mindst en per side og normalt ikke mere
end en 30-40 adresser per postkode. Så en adresse er fuldt defineret
udfra postkoden og husnummeret.

Ole