[Talk-dk] Svar: Re: hvordan mapper I hvis jeres gps-sport ikke matcherhusenes placering?

Polderrunner opn-osm at ngc7000.org
Tor Apr 29 22:34:54 BST 2010

Peter Brodersen wrote:
> Hej,
>
> ... og så er opdateringen kørt igennem.
>
> Gennem XAPI hentede jeg alle noder med addr:postcode=7130. Jeg trækkede
> så alle ids ud på noder, som havde polderrunner som seneste bruger
> (2.540 noder), og dem har jeg så tvunget min bot til at tygge igennem i
> de seneste par timer. Det er en "manuel" fødning, så de fremgår ikke
> lige af statistikken på
> http://osm.rasher.dk/munin/rasher.dk/osm.rasher.dk/osak.html - men man
> kan stadigvæk se resultatet i tilesettet:
> http://osm.rasher.dk/?zoom=13&lat=55.79653&lon=9.99109&layers=B00TF
> [...]

Jeg opdaterede godt nok kun ca 2000 noder igår. De resterende noder må
være gamle ændringer, enten misplacerede "klumper" af adresser som er
flyttet hen til deres tilhørende gade eller navnekorrektioner (typisk
*alle -> *allé).

Har du også planer om at tilføje nye adresser fra OSAK såfremt de findes
i datasættet? Der mangler masser af adresser i Juelsminde, f.eks. på
Strandengen, Sandbjerg Strandvej, Skipperparken, Fjordblik, Fjordager.
Så nye er de bebyggelser heller ikke, de burde findes i OSAK.

Ole