[Talk-dk] Svar: Re: hvordan mapper I hvis jeres gps-sport ikke matcherhusenes placering?

Peter Brodersen peter at ter.dk
Tor Apr 29 22:40:06 BST 2010

Hej,

2010/4/29 Polderrunner <opn-osm at ngc7000.org>

> Har du også planer om at tilføje nye adresser fra OSAK såfremt de findes
> i datasættet? Der mangler masser af adresser i Juelsminde, f.eks. på
> Strandengen, Sandbjerg Strandvej, Skipperparken, Fjordblik, Fjordager.
> Så nye er de bebyggelser heller ikke, de burde findes i OSAK.

Ideelt set, så ja :-)

Lige nu foregår opdateringen udelukkende ved at botten spørger AWS om de
helt specifikke adresser, hvor AWS så spytter en koordinat tilbage eller
siger, at den ikke kender noget til den specifikke adresse. Der er ikke
noget mere overordnet struktureret, men det skyldes nok i lige så høj grad
mine manglende evner til at arbejde med AWS-soap-interfacet.

Men jo, det vil helt klart være en god idé - og når interfacet er kommet op
at køre, skulle det også være rimeligt let at automatisere. Altså, at folk
bare indtaster et vejnavn, og så kan man automatisk hente adresser på den
vej og så sammenholde det op imod eksisterende nodes (tilføje nye adresser,
rette eksisterende adresser og evt. også fjerne nedlagte adresser*.

Jeg må prøve at hive fat i nogle bekendte, som er mere SOAP-hjemmevante :-)

- Peter Brodersen

* som altid ved at bevare eventuelle tilføjelser, som at der fx er en butik
eller wifi eller overvågningskamera på det punkt)