[Talk-dk] Duplikerede adresser med OSM Street Auto Updater

Peter Brodersen peter at ter.dk
Ons Aug 4 13:12:50 BST 2010

Hej,

Jeg fandt (og rettede) en bug i updateren for et par dage siden. I
grove træk handlede det om at nye adresser på en vej med et vej-id på
fx "0123" blev gemt som "123". Så når man efterfølgende slog den vej
op, blev de nye adresser ikke fundet, og dermed oprettet igen.

Derudover var der få grænsetilfælde, hvor man oprettede nye adresser,
og ved et efterfølgende opslag kort efter var XAPI-tjenesterne ikke
nået at blive opdateret med de nye adresser.

Jeg skal nok sørge for at få lavet et oprydningsprogram til formålet
(nu hvor jeg også har lavet updateren, der lavede dubletterne i første
omgang :-) ). Så du behøver ikke at være bekymret for at bruge
applikationen fremover. Du kan godt slette dubletterne manuelt, hvis
du har brug for det, men ellers skal jeg som sagt nok sørge for at der
bliver ryddet op. Det kommer til at ske automatisk, så det gør ingen
forskel om der er 3 eller 300 dublet-punkter.

- Peter Brodersen
  (der står bag Updater-funktionen)