[Talk-dk] Aftale om ortofotos for Danmark - work in progress

Peter Brodersen peter at ter.dk
Tor Dec 2 09:20:42 GMT 2010

Hej,

2010/11/30 Peter Brodersen <peter at ter.dk>:

> De lagde på mødet op til, at vi skulle bruge MapServer
> (www.mapserver.org). Den har jeg ingen erfaring med, men mon ikke, det
> skulle være til at sætte op? Eventuelt med hjælp fra øvrige OSM'ere.

Planen er i øvrigt at tage forbi Fugro i starten af næste uge med en
harddisk, som jeg nok lige køber i løbet af de næste par dage.

Det med at mappe efter luftfotos er i øvrigt ret effektivt. I nat
mappede jeg det meste af Hjerting ved Esbjerg i JOSM, med Bings
luftfotos. Jeg fandt stedet ved på http://osm.rasher.dk/ at
sammenholde "Bing Coverage" og "Coverage" (og så i øvrigt at slå
adresserne fra), så jeg kunne finde steder med lav dækning i OSM, men
med gode luftfotos.

Her er en animation, sammensat af de screenshots, jeg tog undervejs i
de to timer, jeg mappede løs:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/File:Hjerting_josm_bing.gif
Det er i øvrigt inklusive navngivning af alle nyoprettede veje

.. og det primære tilhørende changeset for nattens arbejde:

Jeg glæder mig virkelig, til vi har fotos oppe at køre for hele Danmark.