[Talk-dk] Bing ortofotos til brug for OSM

Morten Kjeldgaard mok at bioxray.dk
Lør Dec 4 11:13:05 GMT 2010

On 03/12/2010, at 18.59, Jonas Häggqvist wrote:

> Microsoft har givet OSM lov til at trace fra deres Bing maps
> ortofotos. Denne mulighed findes nu i den nye Potlatch 2 samt i de
> nyeste udgaver af JOSM og slippymap pluginnet.

Lige en sidebemærkning. Vær opmærksom på, at disse fotos nok er 5-6 år
gamle (mit gæt, i forhold til hvad jeg kan se i nærheden af hvor jeg
selv bor) og at de derfor nogen steder vil være ukorrekte fordi veje
og bygninger er lavet om siden. Pas derfor på når I retter i ting som
allerede er på kortet, check efter om hvordan vores GPS tracks ser ud,
besøg evt. stedet, osv. osv.

-- Morten (mok0)