[Talk-dk] Redigerede kajkant i Aalborg?

Rasmus Vendelboe r.vendelboe+osm at gmail.com
Lør Dec 11 11:19:02 GMT 2010

For god ordens skyld inden i finder høtyvene og faklerne frem:

at mappe steder i Danmark de aldrig har været på og aldrig kommer.

1. Han bor i Aalborg...

hue og vanter på, går ud i landskabet med sin GPS

2. Har han fint dokumenteret at han allerede gør. Han er osm-typen der har
digitalkamera med og fotograferer hvad han ser på sin vej...

3. Han aktivt opsøgt #osm-dk for netop at spørge om Danmark specifikke ting:
bl.a. om der er regler om vi må røre kystlinien.

---

Til det aktuelle 'problem' har jeg svært ved at se hvad vi på mailingslisten
skal blandes ind i det for? Den pgs-kystlinje som eksisterer nu, er så
pivringe lavet, at enhver ændring svært kan ses som noget dårligt. Jeg må
kraftigt betvivle, at det er værre at fitte videre fra en Bing-baseret
tegning af kystlinjen fra juni 2007 med de få ændringer der ikke passer
længere, end end frihåndstegning fra pgs. Første logiske skridt fra Pelle
Gøeg burde være at kontakte brugeren selv og starte diskussion der. Cutte
kystlinjen op i stykker og tagge de stykker der ikke passer med Bing mapsne
med et comment=*, fixme=* tag. Og i tilfælde af ingen enighed kan opnåes
skrive her igen.

Med venlig hilsen
Rasmus Vendelboe