[Talk-dk] Redigerede kajkant i Aalborg?

Pelle Gøeg pelle at goeg.dk
Man Dec 13 20:30:01 GMT 2010

Hej,

Rasmus, når jeg læser din mail, får jeg indtrykket af at der findes
andre kommunikations kanaler der benyttes til mapping i Danmark,
informationer jeg desværre ikke rigtig er stødt ind i endnu?

2010/12/11 Rasmus Vendelboe <r.vendelboe+osm at gmail.com>:
> Til det aktuelle 'problem' har jeg svært ved at se hvad vi på mailingslisten
> skal blandes ind i det for? Den pgs-kystlinje som eksisterer nu, er så
> pivringe lavet, at enhver ændring svært kan ses som noget dårligt.

Her troede jeg at mailingslisten var til for at kommunikere om
kortværket i danmark. Da jeg stod over for et problem valgte jeg at
kontakte denne liste, da jeg mangler at finde den funktion hvor jeg
angiveligt kan vælge en vej og så få en liste over hvem der har
redigeret de pågældende stykke?

> Jeg må
> kraftigt betvivle, at det er værre at fitte videre fra en Bing-baseret
> tegning af kystlinjen fra juni 2007 med de få ændringer der ikke passer
> længere, end end frihåndstegning fra pgs.

Helt rigtigt, men nu var dette ikke pgs men fra mine opmålinger.

> Første logiske skridt fra Pelle
> Gøeg burde være at kontakte brugeren selv og starte diskussion der.

Det ville det under normale omstændigheder også være, men når jeg ikke
ved hvem brugeren var, så er det utrolig svært. Derfor kontakter jeg
nærmeste kilde til denne information - denne mailingsliste, og
mindsanten om jeg ikke fik svar ret hurtigt fra nogle behjælpelig
mappere.

> Cutte
> kystlinjen op i stykker og tagge de stykker der ikke passer med Bing mapsne
> med et comment=*, fixme=* tag. Og i tilfælde af ingen enighed kan opnåes
> skrive her igen.

Tak for det.

> Med venlig hilsen
> Rasmus Vendelboe

Efter kontakt til ham, så er der ingen problemer, det blev løst i
fordragelighed.

--
Venlig Hilsen

Pelle Rosenbeck Gøeg