[Talk-dk] Adresser over på hinanden

Jonas Häggqvist rasher at rasher.dk
Tor Feb 11 11:33:10 GMT 2010

On 11-02-2010 11:18, Jens Winbladh wrote:
> Er lige stødt på en rettelses side i OSM (Duplicate Nodes in
> OpenStreetMap
> <http://matt.dev.openstreetmap.org/dupe_nodes/?zoom=7&lat=56.22577&lon=11.05526&layers=BT>)
>
> Her kan jeg se at en stor del af fejlene er adresser der ligger overpå
> hinanden. Kan huske at adresserne blev importeret fra et gammelt KMS
> adresse register.
>
> Er der nogen der kan lave et "script" eller noget andet der kan rette
> måske kan flytte disse lidt fra hinanden ellers er det jo en større
> opgave at flytte dem.

Jeg kan ikke se nogen videre pointe i at flytte adresserne lidt fra
hinanden ganske arbitrært - de bliver jo ikke mere korrekte af den grund.

Med mindre du er ude på at flytte adresserne til deres rigtige placering
(hvilket åbenlyst vil være en god ide) kan jeg ikke få øje på at der er
noget tabt i at lade dem ligge hvor de er nu.

--
Jonas Häggqvist
rasher(at)rasher(dot)dk