[Talk-dk] Svar: Re: Adresser over på hinanden

Erik Klausen ekl at hjemmebedst.dk
Tor Feb 11 12:57:58 GMT 2010

Hej alle.

Vi taler om adresse-noder i nye udstykninger (i 2002, hvor datasættet er fra), der er oprettet i KMS' system fordi grunden er udstykket og adressen rent teknisk findes. Men da husene ikke var bygget på det tidspunkt, hvor KMS var rundt for at måle op, blev alle udstykningens adressenodes placeret midt i udstykningen. Det vil være korrekt af os at flytte noderne til den rette placering.

Andre steder ser vi at en adressenoderne til en tæt bebyggelse er ordnet i rækker og kolonner. Her ser det ud til at opmåleren har opgivet ævred, og her vil det også være korrekt at flytte noderne på plads.

mvh. Erik Klausen

Hej Jens,

Spørgsmålet er vel i første omgang, om det vi gør overhovedet er
forkert?

Jeg synes ikke der er nogen grund til at rette vores data, hvis de vi
gør giver mening. Tilgengæld kan det være vi kan bede om en rettelse
til deres checker?

Hvad siger i?, er det checkeren eller vores data der bør rettes?

Mvh
- Johnny Carlsen