[Talk-dk] Svar: Re: Adresser over på hinanden

Carsten Nielsen list_reply at toensberg.dk
Fre Feb 12 22:13:00 GMT 2010

Peter Brodersen skrev:
> Hej,
>
> Som jeg ser det, er OSM er en platform for at have informationer, der
> repræsenterer den virkelige verden. Hvor informationerne kommer fra,
> er mindre vigtigt (med forbehold fra licens, etc.).

Det er der delte meninger om, se bl.a.
http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk/2010-February/048108.html
hvor det ser ud som om masse import i Østrig faktisk har reduceret
aktiviteten.
Jeg er dog klar over at der er forskel på om det importere adresser der
importeres eller om det veje eog POI's.

> Min overordnede pointe er, at hvis vi ved, at der kommer et præcist
> adressesæt til, *og* hvis vi ved, at adressesættet er mere præcist end
> manuelle tilføjelser, så er det værd at have i mente i forhold til
> hvor vi bruger vores energi.

Jeg bruger min energi der hvor jeg synes der er sjovt at bruge den, og
sådan er det formodenligt for de fleste.
Jeg mister tilgengæld lysten hvis jeg ser at nogen fjerner mit input med
scripts der blindt importerer/sletter/retter mine data
uanset om det er udfra fra externe systemer/data sæt eller selv
definerede regelsæt.
Jeg har personligt ikke rettet ret mange adresser, men kan ikke lide
princippet om scripts der "bare" retter løs, det ser det så ud som det
heller ikke bliver
og så er jeg glad.

ablansinger / Carsten.