[Talk-dk] Sammenhold adresse-positioner fra OSM med AWS

Peter Brodersen peter at ter.dk
Man Feb 15 05:13:39 GMT 2010

Hej,

Så fik jeg leget lidt mere med at sammenholde OSM- og AWS-data:
http://osm.ter.dk/address.php

Jeg har lavet en simpel test-applikation, der med udgangspunkt i et
OSM-node-id henter adressen ind, tjekker adressen i AWS og så
præsenterer adresserne op imod hinanden, fx:
http://osm.ter.dk/address.php?node=340692618
http://osm.ter.dk/address.php?node=340802482
http://osm.ter.dk/address.php?node=341714133

Applikationen ændrer ikke i noget data endnu. Her vil jeg gerne have
jeres input først.

En opdaterings-funktion kan automatiseres fuldstændigt, blot med
udgangspunkt i en håndfuld node-ids som eneste input.
Tanken er, at den blandt andet kan gøre oprydning af store klumper som
dem her let:
http://www.openstreetmap.org/?lat=55.645672&lon=12.283896&zoom=18&layers=B000FTF

Denne metode tager ydermere udgangspunkt i eksisterende noder. Derfor
er det oplagt at den blot opdaterer den eksisterende node, så enhver
ekstra information (fx butik, navn, åbningstider, etc.) i noden bliver
bevaret.

I forhold til kildematerialet må jeg stadigvæk indrømme, at jeg
betragter adresser som noget autoritativt bestemt, præcis på samme
måde som kommunegrænser, valgkredse, politikredse, postnummer-områder
og så fremdeles. Derfor er jeg ikke så bekymret for netop at bruge den
autoritative kilde på området, ligesom det også har givet mening at
bruge DAGI til at indtegne kommunegrænser.

- Peter Brodersen