[Talk-dk] Sammenhold adresse-positioner fra OSM med AWS

Carsten Nielsen list_reply at toensberg.dk
Man Feb 15 09:12:02 GMT 2010

Peter Brodersen skrev:
> Jeg har lavet en simpel test-applikation, der med udgangspunkt i et
> OSM-node-id henter adressen ind, tjekker adressen i AWS og så
> præsenterer adresserne op imod hinanden, fx:
> http://osm.ter.dk/address.php?node=340692618
> http://osm.ter.dk/address.php?node=340802482
> http://osm.ter.dk/address.php?node=341714133

Fin test applikation, da jeg legede med den savnede jeg dog at den viste
versions nummeret på OSM noden, da det for mig er en
vigtig information. Jeg fandt da også et par noder i mit lokal område,
som jeg manuelt har flyttet, som AWS ikke var helt enig i, jeg tror
dog at AWS i disse tilfælde er lige så korrekt som mine ændringer -så
havde der været en "flyt til AWS" så havde jeg trykket på den.

> Tanken er, at den blandt andet kan gøre oprydning af store klumper som
> dem her let:
> http://www.openstreetmap.org/?lat=55.645672&lon=12.283896&zoom=18&layers=B000FTF
>
> Denne metode tager ydermere udgangspunkt i eksisterende noder. Derfor
> er det oplagt at den blot opdaterer den eksisterende node, så enhver
> ekstra information (fx butik, navn, åbningstider, etc.) i noden bliver
> bevaret.

Suuper.

> I forhold til kildematerialet må jeg stadigvæk indrømme, at jeg
> betragter adresser som noget autoritativt bestemt, præcis på samme
> måde som kommunegrænser, valgkredse, politikredse, postnummer-områder
> og så fremdeles.

Hvis det er holdningen, og hvis der er gratis/fri adgang til original
materialet så kan man overveje om det overhovedet hører hjemme i OSM !

ablansinger / Carsten