[Talk-dk] Sammenhold adresse-positioner fra OSM med AWS

Claus Hindsgaul claus.hindsgaul at gmail.com
Man Feb 15 12:45:04 GMT 2010

Den 15. feb. 2010 12.56 skrev Carsten Nielsen <list_reply at toensberg.dk>:

> Et tanke eksperiment: Hvis nu myndighederne i danmark begyndte at stille
> data om alle veje til rådighed på samme vilkår, skulle vi så også til at
> køre scripts
> der importerer disse veje og sletter eventuelle rettelser (myndighederne
> ved jo bedst), nej vel det vil dræbe enhver motivation hos os der mapper.

Pudsigt eksempel. Jeg ville I DEN GRAD miste min motivation for at tegne de
samme veje i et separat frit projekt, hvis dataene i forvejen var helt frie.
Og jeg ville være glad og tilfreds :-)
Så ville jeg begrænse opgaven til at tilføje de skovstier o.lign.,
myndighederne ikke havde fået med. Hvis det ikke kunne gøres hos
myndighederne, ville jeg da afvente (forvente) en masseimport til OSM.
Hvorfor gentage arbejdet, hvis licensen er fri?

Civilingeniør ph.d. Claus Hindsgaul
Edvard Thomsens Vej 19, 5. th
DK-2300 KBH S