[Talk-dk] Sammenhold adresse-positioner fra OSM med AWS

Stefan Greisen stefan at greisen.eu
Man Feb 15 17:27:24 GMT 2010

Den 15. feb. 2010 06.13 skrev Peter Brodersen <peter at ter.dk>:

> Hej,
>
> Så fik jeg leget lidt mere med at sammenholde OSM- og AWS-data:
> http://osm.ter.dk/address.php
>
> Jeg har lavet en simpel test-applikation, der med udgangspunkt i et
> OSM-node-id henter adressen ind, tjekker adressen i AWS og så
> præsenterer adresserne op imod hinanden, fx:
> http://osm.ter.dk/address.php?node=340692618
> http://osm.ter.dk/address.php?node=340802482
> http://osm.ter.dk/address.php?node=341714133
>
> Applikationen ændrer ikke i noget data endnu. Her vil jeg gerne have
> jeres input først.

> [...]

Kilden er sandsynligvis ikke 100% korrekt og derfor skal det stadig være
muligt at ændre i OSM data uden at få sine ændringer overskrevet af et
import script.

Kan vi i øvrigt få nogle oplysninger om det nye data set. Jeg kan ikke finde
noget på http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Da:Permissions

Hvornår er disse data fra?
Hvor ofte opdateres de?
Har vi ret til at bruge dem?

Vi kan lige så godt begynde at forholde os til hvordan vi i fremtiden skal
håndtere adresse imports. Jeg går ud fra at der vil blive frigivet nye data
med jævne mellemrum.

Hvad gør man, hvis man er flyttet ind i et nybygget kvarter som ikke har
adresse informationer i OSM? Som aktiv OSM'er er det jo svært bare og sidde
og vente halve og hele år på at den næste import gennemføres. Det ligger i
openstreetmap ånden at når noget mangler på kortet, så skynder man sig at få
det på, så vi kan få verdens bedste kort.

http://osm.ter.dk/address.php ser utrolig god ud, med meget potentiale som
import/update platform. Jeg synes vi skal få denne import/update udført så
hurtig som muligt. Disse data ser meget præcise ud, og antallet af forkert
placerede adresse må falde væsentligt. Efterhånder får vi vel en situation
hvor det kun er de adresse der oprettes og slettes der skal overføres. Dette
vil være overskueligt at gøre manuelt/semiautomatisk.

/StefanG (Der krydser finger for at hans adresse er i det nye dataset)