[Talk-dk] Cykelstier igen igen - og nu på fyn

Jesper Henriksen jesper at catnet.dk
Tir Feb 16 13:15:02 GMT 2010

On Mon, Feb 15, 2010 at 03:23:03PM +0100, Esbern Snare wrote:
> Hvis man kigge på rute 161 (den gamle landevej mellem Odensen og Middelfart)
> konstaterer man at cycleway=lane er sat det meste af vejen, også steder hvor
> der er en rigtig cykelsti ?
>
> Hvis man kigger i history for objectet kan man se at cycleway er ændre flere
> gange i slutningen af 2009, af bl.a. Claus Hindsgaul og Niels Beck.
> [..]
> Jeg er af den faste overbevisning at rute 161 fra Odense til Middelfart er
> forkert tacket med cycleway, kan man få nogle kommentarer, da jeg som sagt
> helst ikke retter data der er under et halvt år gamle.

Jeg kiggede i historikken for noget af strækningen[1] og opdagede at det
var mig som i oktober 2009 satte cycleway=lane. Det gjorde jeg i
forbindelse med en cykeltur/-retur fra Odense banegård til Aarup. Jeg
kommer ellers aldrig der.

Dengang var jeg af den overbevisning at cycleway=lane var passende, men
efter den lange "lane vs track" diskution her på listen er jeg blevet
opmærksom på at det nok var forkert. I mellemtiden har Niels Beck været
været forbi og tilføjet highway=cycleway på hver side (hvilket så vidt
jeg husker er mere korrekt?)

Med andre ord: Der er ingen grund til at bevare mine cycleway=lane's
her, heller ikke selvom de er relativt nye.

1: http://www.openstreetmap.org/browse/way/25113222/history

--
Jesper "Cheetah" Henriksen <jesper at catnet.dk>