[Talk-dk] Sammenhold adresse-positioner fra OSM med AWS

Morten Kjeldgaard mok at bioxray.dk
Ons Feb 17 13:11:43 GMT 2010

On 15/02/2010, at 14.05, Carsten Nielsen wrote:

> Jeg må nok indrømme at jeg vil droppe OSM helt og aldeles hvis mine
> rettelser overskrives på denne måde.
> Der er i min optik forskel på at lave en engangs import, og så det
> efterfølgende at lave imports der overskriver manuelle rettelser.

Jeg mener ikke nogen har givet udtryk for, at manuelt tilrettet data
skal overskrives uden videre. Heldigvis er strukturen i OSM databasen
tilstrækkelig fleksibel til at det ret nemt kan lade sig gøre at
"blande" nye og gamle data, og dermed bevare manuelt tilføjede data.

HVIS man indføjer data, som forventes at blive automatisk opdateret,
bør dette angives med en advarende note i hver knude.

Omvendt mener jeg, at knuder mærket med "source=survey" ikke må
opdateres automatisk (dvs. uden nyt survey.) Jeg tror ikke det er en
officiel konvention, men den er meget fornuftig :-)

> Så her er vi nok bare ikke enige, fred være med det.

Nårhh, vi burde da kunne snakke os frem til en løsning.

Mvh,
Morten