[Talk-dk] Kort over Århus-hoteller til konference-avis - hvor bøvlet er det?

Janus Sandsgaard JSG at itst.dk
Tor Feb 18 11:36:19 GMT 2010

Kære OSM'ere

Min arbejdsplads skal trykke en konference-avis, der viser 900+ deltagere hoteller m.v. i Århus.

Grafikeren har vist fundet en løsning med Google Maps eller lignende, men jeg tænker det måske er bedre at bruge OpenStreetMap. Det er en it-konference, der bl.a. taler om Gov2.0 ("Offentlige data i spil<http://www.dr.dk/harddisken/blog/2010/02/04/de-vandt-konkurrencen-om-offentlige-data-i-spil/>", crowdsourcing osv).

Hvor bøvlet er det at generere et kort-udtræk af Århus, der egnet sig til at blive trykt i en avis? Har bl.a. kigget lidt på http://www.use-it.be/europe/docs/OSMmanual/, og det virker ikke helt trivielt at gøre det, når man også skal foretage begavede valg om hvilke features der skal vises, behagelige farver/gråtoner osv. Men tænker der måske er nogle hurtige genveje?

Mvh
Janus

Janus Sandsgaard

Direkte telefon: +45 33 37 91 08