[Talk-dk] Kort over Århus-hoteller til konference-avis - hvor bøvlet er det?

Jens Winbladh jens at somewhere.dk
Tor Feb 18 19:25:24 GMT 2010

Hej Janus

Jeg synes at du skal forsøge med at få lavet et kort, med data fra OSM,
specielt hvis det kan skabe lidt spin om os OSMer. --- f.eks så vi kan få
noget mere gratis data til OSM.

Det kommer an på hvor stort kortet skal være. Du kan download i mange
formater via eksport på osm.org forsiden. F.eks. pdf og svg der kan
importeres ind i illustrator. Desværre kan den ikke eksportere i særligt
stort område.
Prøv at pille lidt rundt med det.

En lidt mere bøvlet måde:
Men her kan du lave dit eget kort udseende, det skal måske passe ind i et
design tema eller sådan noget:.

Hvis det skal være mere detaljeret end det du kan få ud af eksporteren, så
skal du igang med GIS program og eksport fra f.eks. JOSM. Fra GIS programmet
kan du lave kortet direkte og/eller eksporter til lIllustrator. (her skal du
lige være opmærksom på projektionerne for at få det til at ser rimeligt ud.)

Hvis du skal have noget hjælp til at sparke det igang, så sig til. Du kan se
et eksempel på OSM eksporteret data, brugt i et kort
her<http://www.kolding.dk/pdf/20100111083920.pdf>
.

Mvh

Jens