[Talk-dk] Sammenhold adresse-positioner fra OSM med AWS

Peter Brodersen peter at ter.dk
Søn Feb 21 18:47:11 GMT 2010

Hej,

2010/2/21 Freek <freek_osm at vanwal.nl>:

> OSM er (selvfølgelig) virkelig korrekt. Så har vi endnu et eksempel hvor OSM
> er bedre end autoritetens bedste data :-)

Fint nok :-) Jeg har som sagt rettet fejlen, der kunne få den til at
rette adresser, som ikke var oprettet via KMS-importen.

I den anden grøft kan jeg nævne, at der efterhånden er opdateret over
35.000 adressepunkter, siden jeg gik i gang med den pletvise
opdatering for ca. en uges tid siden. Det har været en blanding af min
lange kø-processering og så nogle lignende "on demand"-scripts.

Langt de fleste punkter, jeg har tilføjet, var punkter som i det gamle
KMS-datasæt var klumpet sammen som set her:
http://osm.ter.dk/albertslund_before.png
http://osm.ter.dk/albertslund_after.png

Jeg gætter på, at der er tale om en 2-300 steder, jeg har fundet med
problemer/sammenklumpninger og så opdateret målrettet.

Folk er stadigvæk velkomne til at smide node-id's i køen på:
http://osm.ter.dk/address_insert.php

Jeg skelner nu også imellem negativt svar fra AWS og manglende svar
(som når deres service er ustabil). Det sker desværre ret ofte, men nu
er det let nok at mærke de opslag ud og så bare sætte dem til gentest.

- Peter Brodersen (findvej)