[Talk-dk] Maping af cykelstier (Igen)

Rasmus Vendelboe r.vendelboe+osm at gmail.com
Man Feb 22 21:01:37 GMT 2010

Jeg ser ingen grund til at skrive noget til den diskussion, da vi ikke er
nået til enighed, og der ej heller foreligger noget konkret at forholde sig
til, andet end en halvfærdig løs diskussion på mailinglisten.

Allerede den 16 nov. 2009 gjorde jeg opmærksom på, at Niels Beck, (desværre)
kun havde gjort hvad der er rigtigt jf. osm's highway=cycleway
regelsætsside. Jeg er langt henad vejen enig med Claus Hindgaul i, at
cykelstien oftest skal placeres som en del af vejen. For at det skal lade
sig gøre, kræver det også bare en myriade af nye tagssammensætninger (med
adskillige ikke-godkendte tags) for at få til at virke i praksis og sikre
konsensus i tagningen (samtidigt med vi vil tagge imod "osm's" egne regler).
Pt. er der ikke fremlagt mere end "løs snak", og det er efter min bedste
overbevisning ikke nok til at begynde at ændre tusindevis kilometer cykelsti
hvis vi vil sikre tagningskonsensus, eller for den sags skyld belære andre
om hvad der er "rigtigt/bedst".

Med venlig hilsen
Rasmus Vendelboe