[Talk-dk] Håber i laver noget

Morten Kjeldgaard mok at bioxray.dk
Søn Feb 28 14:26:43 GMT 2010

On 24/02/2010, at 16.34, Esben Damgaard wrote:

> Jeg har ikke haft lyst til at cykle og mappe i meget lang tid nu. Ikke
> fordi jeg ikke vil mappe, men fordi kulden og sneen/isen gør det
> mindre
> sjovt. I har det sikkert på samme måde.
> Da mit hjerte(og hjerne..?) dog stadig brænder for OSM er jeg
> begyndt at
> lave detaljer på de ting der allerede ligger i OSM og tilføje nye
> punkter ud fra informationer på nettet.

+1

Suk. Jeg savner også snart at komme ud på cyklen. Den er s'gu lang den
vinter...

> Ved siden af dette udvikler jeg så et lille program der kan udnytte
> nogle af disse informationer. http://github.com/Ebbe/poiguides . Det
> kan
> ikke så meget endnu, men det er hyggeligt at udvikle. Det er lavet til
> at køre på Neo Freerunners. PT. kan det f.eks. vise mig det nærmeste
> *åbne* supermarked, og sende punktet videre til mit
> navigationsprogram.

Det ser spændende ud, Ebbe! Men måske du kunne fortælle lidt om denne
Neo Freerunner? Jeg ser at den kan købes online for omkring 300 Euro,
hvilket jo er ret billigt for en smartphone, som så vidt jeg ved også
har god GPS indbygget. Er det rigtigt forstået, at du kan stå foran
supermarkedet og opdatere OSM online? Kan dit program porteres til
Android, Maemo, MeeGo etc?

> Praktisk hvis du står fuld i byen og vil vide hvilken bager der snart
> har åbent.. ;)

Hmm. I sådan en sitation har man måske også behov for at lokalisere et
morgenværtshus... har du tænkt på det?
:-)

-- Morten