[Talk-dk] au universitetspark

Rasmus Vendelboe r.vendelboe+osm at gmail.com
Lør Jan 9 14:21:02 GMT 2010

Hej,

Selvom det er vinter kan man jo godt bidrage lidt til OSM. Jeg har i det små
påbegyndt omdannelsen af Aarhus Universitets campus[1] til det lækre
parkområde det egentligt skulle repræsentere. I den forbindelse er jeg stødt
på to problemer jeg ikke lige kan gennemskue og må spørge i andre til råds
med.

1. Det lykkes mig at drukne de to øer i den nordligeste sø i
universitetsparken [2]. Jeg har forsøgt at hæve dem ved brug af layer tags,
men som man tydeligtvis ser i mapnik og osmarender er det en skidt løsning.
Problemet er løst i søen sydfor ved brug af en multipolygon relation, som
jeg dog ikke har lavet. Sådan kunne den nordligste del vel også reddes, jeg
har dog noget svært ved at gætte mig til hvordan funktionen bruges via JOSM,
og wikien gjorde mig ikke meget klogere... Hvordan virker det? Hjælp.

2. Samme problem eksisterer på parkeringspladserne mellem fysik/kemi og
kemi[2]. Nogle grønne områder bruges til at styre parkeringspladsen, men de
vises heller ikke på kortet.

3. En del af den beplantning der findes på campus ville jeg betegne som
krat. Altså en styret og planlagt beplantning som virker som fysisk
adskillelse af områder. Pt. er alt indtil videre tagget som skov, da jeg
ikke har identificeret et 'krat' tag noget sted. Er der nogle med erfaringer
fra parkområder som har en bedre løsning?

[1] -
http://www.openstreetmap.org/?lat=56.16732&lon=10.2024&zoom=16&layers=B000FTF
[2] - Se vedhæftet figur for anvisning af steder.

Med venlig hilsen
Rasmus