[Talk-dk] Rundkørsler

Peter Brodersen peter at ter.dk
Tir Jan 12 03:19:12 GMT 2010

Hej,

2010/1/7 Morten Kjeldgaard <mok at bioxray.dk>:
> Derfor denne opfordring: husk at retningen i en rundkørsel er mod uret. Når
> vi tegner en ny rundkørsel, er det efter min mening i orden at tegne en
> cirkel, selvom GPS sporet måske ikke viser det. Grunden er at vi _ved_
> rundkørsler er cirkulære.

Hvis det er et udbredt problem, kan det eventuelt være en idé at lave
et script til at tjekke samtlige rundkørsler i Danmark for hvilken
vej, de kører rundt, og så flage dem ud, som kører med uret.

Jeg henter i forvejen dagligt denmark.osm til QA-tests på
http://osm.ter.dk/ , så det kunne eventuelt indgå som en test.

Så skal jeg bare summe lidt over matematikken til at afgøre, om en vej
kører med eller mod uret, men det burde være til at ræsonnere sig frem
til :-)

- Peter Brodersen
  Bruger: findvej