[Talk-dk] Styr på Xapi

Esben Damgaard maillist at hvemder.dk
Ons Jan 13 11:10:09 GMT 2010

Jens Winbladh skrev:
> Hej
>
> Er der nogen der kan hjælpe undertegnet med at komme med et eksempel
> på hvordan man f.eks. downloader alle shelters i Danmark.
>
> F.eks. som osm fil der kan laves om til gpx senere?
> Kan se at man kan gøre det via Xapi, men det er lidt en by i Rusland
> for undertegnet.
>
> Hvis I bare kan komme med et eksempel, så ville det skabe glæde!
Jeg er selv igang med at lave et lille program til Openmoko Freerunner
telefoner som kan hente pois i nærheden og så guide én derhen. Vise
åbningstider oa.

Du downloader
http://xapi.openstreetmap.org/api/0.6/node[amenity=restaurant|fast_food][bbox=venstre,bund,højre,top]

Dette vil hente alle restauranter og fast_food inde for bbox (indsæt
selv koordinater) i osm format. Man kan kun have én nøgle, men flere values.
Alle shelters:
http://xapi.openstreetmap.org/api/0.6/node[amenity=shelter][bbox=venstre,bund,højre,top]

At du skal have alle i Danmark ved jeg ikke helt. Tror du må lave flere
kasser og samle dem, eller få punkter med udenfor DK.

Esben