[Talk-dk] Metro-spørgsmål

Jesper Henriksen jesper at catnet.dk
Fre Jan 22 09:18:31 GMT 2010

On Sun, Jan 10, 2010 at 11:31:54PM +0100, Morten Siebuhr wrote:
> Jeg har arbejdet lidt med at indsætte rute-relationer til offentlig
> transport i Københavns-området (primært S-togene). Jeg studser dog lidt
> over hvordan Metroen er stykket sammen, idet hver rute (M1 og M2) er
> stykket sammen af to (overlappende) relationer:
>
> [..klip..]
>
> Jeg har ikke lige kunne gennemskue hvorfor det er sådan - men jeg tænkte
> at jeg lige vil spørge her førend jeg smækker dem sammen...

Ifølger noterne på relationerne skyldes det at den ene relation kører
den ene vej (fx M1 mod Vestamager) og den anden relation kører den anden
vej (M1 mod Vanløse). Men mig bekendt er det ikke sådan det skal gøres,
da begge retninger skal repræsenteres af samme relation.

Så jeg synes da bare at de skal smækkes sammen!

--
Jesper Henriksen <jesper at catnet.dk>