[Talk-dk] Routable maps

Jonas Häggqvist rasher at rasher.dk
Lør Jul 3 14:35:53 BST 2010

On 03-07-2010 15:22, Esbern Snare wrote:
> Går man ind på www.openstreetmap.org og søger efter Syrenvej 20
> Svendborg, så finder den faktisk en Syrenvej i postnummer 5700, men
> byen er Vindeby, som er lige over på den anden side af vandet. Måske
> skal der skrives et noget mere sofistikeret program til at ovesætte
> fra osm til garmin !

Det behøves ikke være mere sofistikeret - snarere mindre sofistikeret! Den
relevante node har addr:city = Svendborg, så jeg ved ikke lige hvad
oversætteren laver. Måske tager den den nærmeste place= node eller noget
tilsvarende skørt? Det kan selvfølgelig give mening *også* at acceptere
dette som input, men addr:city burde alt andet lige have fortrinsret.

http://www.openstreetmap.org/browse/node/341728333/history

--
Jonas Häggqvist
rasher(at)rasher(dot)dk