[Talk-dk] Routable maps

Jonas Häggqvist rasher at rasher.dk
Lør Jul 3 14:48:45 BST 2010

On 03-07-2010 15:33, Per Laustsen wrote:
> Hej Esbern
>
> Ja osm kortet på www.openstreetmap.org <http://www.openstreetmap.org>
> finder Syrenvej 20, 5700 Svendborg korrekt (adressen ligger på Tåsinge)
> - men ikke Grastenvej 213, 5700 Svendborg (Denne adresse ligger på Thurø).

Jeg vil tro det skyldes at Grastenvej fejlagtigt var navngivet Graastenvej
(jeg har rettet dette). Mit bud er at Nominatim[1] først finder vejen (for
at lette arbejdet, da der er færre veje at søge igennem) og derefter søger
nodes der ligger inden for en vis afstand af den vej.

Hvis den stadig ikke finder det efter Grastenvej er blevet navngivet
korrekt er der noget yderligere i gære. Dog mener jeg at kunne huske at
Nominatim ikke opdaterer data ret tit.

[1] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Nominatim
--
Jonas Häggqvist