[Talk-dk] Routable maps

Morten Kjeldgaard mok at bioxray.dk
Søn Jul 4 09:52:21 BST 2010

Per Lausten skrev,

> Ja det er adresser der ikke kan findes, som omtalt ovenfor. På siden http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Talk:Mkgmap/routing
>  omtaler man at osm filer først skal konverteres til mp format.
> Benytter du den fremgangsmåde når du laver routable maps ?

Nej, det er ikke nødvendigt længere, mkgmap kan godt lave routable
maps uden om MP formatet. Se sidste kommentar på wikisiden.

Derudover står der på mkgmaps wikiside [0], at de har problemer med at
finde ud af hvordan Garmins street search virker. Garmins filformat er
jo ikke åbent, så det drejer sig om trial-and-error at få det til at
virke.

Som sagt virker adresse søgninger som regel for mig, så problemet du
har rejst er ret mystisk.

En meget sjælden gang i mellem oplever jeg underlige rutningsfejl. For
eksempel har jeg et par steder oplevet at jeg skulle til venstre, men
bliver i stedet bedt om at dreje til højre, lave en U-vending og
dernæst køre lige over krydset. Det er dog muligt der er tale om fejl
i OSM.

Mvh,
mok0

[0] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Mkgmap#Searching_for_streets