[Talk-dk] busstops

Jesper F jesperfjoelner at hotmail.com
Man Jul 26 23:53:14 BST 2010

Jeg svarer selv igen - egentlig tror jeg det er bedst med bare én node.
Fordi det er nemt at mappe, der er nemt at vedligeholde (skal ikke vedligeholde modsat
steder hvor antallet kan skifte over tid).
Og er det ikke korrekt at diverse relationer (som definerer fx busruter) godt hver især
kan indeholde den samme node?
I så fald kan en busstop-node opfattes som "et sted bussen stopper" snarere end det enkelte
fysiske skilt.

/ Jesper

> Hmmm, jeg ville umiddelbart kun have sat eet, og har ikke set andet i brug.
> Men jeg kan da godt se ideen i at angive præcis hvor på København H, bus 2A
> og 250S går fra. Så jeg synes egentlig at wikiens instruks er fornuftig,
> forudsat at det er forskellige busser, der betjener de tre stop. Andre
> holdninger?

Claus