[Talk-dk] navnedisputs

Morten Jagd Christensen (MJC) MJC at thrane.com
Tir Jun 1 15:56:10 BST 2010

Som regulær newbie inden for OSM (siden september 09) har jeg
følgende kommentar:

Fra et kontrolfreak perspektiv ville jeg helst have at det var det officielle navn der galt, men
kan godt se konflikten i at skiltet siger noget andet:

1) Lad os sige at jeg skal finde brevdueforeningen. Jeg vil nok slå op i et officielt register og dernæst indtaste
navnet i OSM søgefeltet for at finde placeringen på kortet. Her er det naturligvis vigtigt at i det mindste
det officielle navn er med i metadata.

2) Når man så kører forbi foreningen på sin cykel og mapper området og ser en
uoverensstemmelse vil det kunne give anledning til gentagne diskussioner om dette emne.

3) Foreningers navne kan jo ændres indimellem af forskellige årsager, og tit vil der ikke følge en
skilteændring med.

Kort sagt er det under alle omstændigheder noget rod - uanset metoden. Spørgsmålet er
om ikke vi kan antage at det i praksis drejer sig om få tilfælde hvor det er et problem?

Hvis den antagelse er korrekt er det i praksis måske ikke så vigtigt?

Som nævnt udtaler jeg mig med ringe autoritet og min mening skal nok ikke
vægtes for højt hvis der skal tælles stemmer op.

mvh

Morten Jagd Christensen