[Talk-dk] navnedisputs

Freek freek_osm at vanwal.nl
Tir Jun 1 22:37:35 BST 2010

On Monday 31 May 2010 23:16:30 Rasmus Vendelboe wrote:
> [...]
> * Mok0s indsigelse, for at stedet primært bør kaldes Brevduekolonien, er:
> at haveforeningen har opsat et skilt ved indgangen hvorpå navnet står [2].
> OSM primært bør tage udgangspunkt i, at beskrive virkeligheden på stedet.
>
> * Rasmusv's indsigelse, for at stedet primært bør kaldes Haveforeningen
> Dybkjær, er: at det ifølge Erhvers & Byggestyrelsens/Kort &
> Matrikelstyrelsens data (AWS) [3] hedder Haveforeningen Dybkjær. At stedet
> ifølge Kolonihaveforbundet for Danmark [4] hedder Haveforeningen Dybkjær.
> [...]

Har en af jer kigget ind der? Er det faktisk en haveforening der tilfældigvis
også har en brevdueafdeling? Der er ofte flere skilte i selve området med f.e.
praktiske oplysninger. Hvilket navn bruger de der?

Der er også en diskussion på talk-listen om emnen [1], og der er mennesker (se
f.e. [2]) der synes at reglen er kun der for at løse uenigheder, men at den
ikke skal være en generel regel.

Min egen holdning ville være at hvis der findes skilter e.l. i selve
haveforeningen med navnet "Haveforeningen Dybkjær", så skal vi også kalde den
sådan, og så lave en seperat punkt eller område for duekolonien der
(sandsynligvis) findes i haveforeningens område.

[1] http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk/2010-May/thread.html#50696
[2] http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk/2010-May/050715.html
--
Freek