[Talk-dk] Genialt + forespørgsel på overlay

Jonas Häggqvist rasher at rasher.dk
Ons Jun 16 10:40:16 BST 2010

On 16-06-2010 10:35, Rune Kruse wrote:
> Hej Rasher
>
> Jeg synes dine overlays er helt geniale! og de kommer helt sikkert til
 > at være til hjælp i mappingarbejdet.
>
> Du efterlyser andre overlays, og jeg har en forespørgsel som jeg ved jeg
> ikke er ene om:
> Kunne du lave et der viser om der er cykelsti langs vej? Det jeg er
> interesseret i er når stierne er tagget på vejen som cycleway
> <http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:cycleway>.
> Jeg ved ikke hvor detaljeret du her mulighed for at gøre det, men det
> bør som minimum være muligt at skelne imellem track og lane (cykelsti og
> [...]

Jeg tror umiddelbart det burde kunne lade sig gøre uden den store
problematik (og indenfor mine evner :-)). Hvis bare jeg tegner en tyk
halv-gennemsigtig streg oveni veje med key:cycleway sat (farven kunne så
passende være afhængig af om det er track eller lane) - og på samme måde
oveni selvstænidge highway=cycleway "veje".

Har du i øvrigt kigget på om opencyclemap.org kan bruges? Den har allerede
en vis visning af cykelsti-data (og der står sikkert mere kompetente folk
bag). Den er også tilgængelig som basis-lag på osm.rasher.dk.

> [...]
> sende at det er meget besværligt, for ikke at sige umuligt, at
> fremskaffe oplysninger om hvorvidt der er sti langs vejen. Hverken KMS,
> eller de enkelte kommuner har kort over cykelstier langs vej. Det endte
> med at jeg måtte fremstille et kort selv.
>
> OSM har helt sikkert potentiale for at blive det førende kort på
> området. (Det tror jeg for øvrigt allerede det er.)
>
> Nok snak fra de varme lande. Hvis du mangler noget sparring omkring
> hvordan sti langs vej bedst præsenterer sig i kortet, eller tilsvarrende
> så må du endelig skrive. Du må under alle omstændigheder gerne svare om

Det lyder bestemt som noget jeg godt kunne tænke mig at gøre et forsøg med.

--
Jonas Häggqvist
rasher(at)rasher(dot)dk