[Talk-dk] Brug af plantegninger af Århus Universitetshospital Århus Sygehus på OSM

Rasmus Vendelboe r.vendelboe+osm at gmail.com
Man Mar 1 21:40:06 GMT 2010

Hej Morten,

Geodata ville selvfølgelig være rare at få fat på, men jeg har kun spurgt
efter muligheden for at trace deres figurer[*]. Som jeg forstår situationen,
så vil Region Midtjylland, ved forespørgsel på geodata, enten skulle tilbage
i deres arkiver, eller genanskaffe sig dem igennem Den Offentlige
Information Server. På dOIS er "Staten" meget klar i mælet: "Offentlige"
geodata skal sælges og hverken foræreres bort eller i det hele taget bruges.
Jeg anser det desværre som usandsynligt, at der praktiseres en anden politik
af regionernes (som jo også er staten) personlige geodataarkiver, og jeg
kunne ikke lige tænke mig et større politisk slagsmål som startopgave :).

[*] De ser dog imho også rimeligt brugbare ud alligevel når jeg lige får
tryllet lidt :).

Med venlig hilsen
Rasmus