[Talk-dk] KMS-data om kommune-grænser, postdistrikter m.v.

Morten Kjeldgaard mok at bioxray.dk
Tir Mar 9 10:08:13 GMT 2010

On 09/03/2010, at 10.56, Janus Sandsgaard wrote:

[snip...]

> politikredse, postdistrikter, opstillingskredse samt
> afstemningsområder. Disse veldokumenterede data udstiller KMS gratis
> til både kommercielle og ikke-kommercielle brug - der skal blot
> gøres opmærksomhed på ophavsretten. DAGI data udstilles i tre
> målestoksforhold: 1:2.000.000, 1:500.000 og 1:10.000, samt i tre

Vi har jo tidligere diskuteret DAGI her på listen, og Frank Sørensen
skrev så vidt jeg husker at han ville kontakte KMS og forhøre sig om
denne (meget ordknappe) licens-udsagn er kompatibelt med OSM.

Umiddelbart lyder det der beskrives i citatet som en "CC-BY" licens,
men kan det passe? Hvordan stiller de sig til videreformidling? Disse
ting ville være rare at få afklaret.

Mvh,
Morten (mok0)