[Talk-dk] FW: Hjælp med Utterslev mose

Morten Kjeldgaard mok at bioxray.dk
Lør Mar 27 10:41:56 GMT 2010

On 27/03/2010, at 10.12, Claus Hindsgaul wrote:

> Er der i øvrigt nogen, der har fundet ud af, hvodan man opretter en
> multipolygon i josm? Jeg har forsøgt mig med at markere nogle areas
> og vælge "multipolygon" fra menuen. Men det virker ikke.

Hvordan virker det ikke? Jeg går ud fra, at du har installeret plug-
in'en "multipoly", og den virker fint for mig: du markerer et antal
lukkede ways og vælger "Create Multipolygon" fra "Tools" menuen. Det
virker dog kun, såfremt disse polygoner ikke i forvejen er medlemmer
af en relation, og man kan heller ikke tilføje et nyt areal til en
eksisterende multipolygon relation. Skal man det, er man nødt til at
slette den tidligere relation og lave en ny.

Der er også en nyere plugin "Multipoly convert" som kan konvertere et
areal til en multipolygon, men den har jeg ikke prøvet.

-- Morten (mok0)