[Talk-dk] Skibsruter?

Morten Kjeldgaard mok at bioxray.dk
Tir Maj 4 07:13:02 BST 2010

Jens Winbladh wrote:

> Jeg vil lige gøre opmærksom på at jeg har tagget de fleste færgeruter i
> Syddanmark efter definitionen på tagget:
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Da:Tag:route%3Dferry.
>
> Herefter oprettede jeg en Færge rute oversigt for DK:
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/DK:Ferry-Routes, ligesom for cykel
> ruter etc.

Det er fint, men man overfører jo blot disse tags til relationen. Formålet
er at der ikke behøver være en særskilt vej til hver eneste færgerute gennem
de meget traffikerede stræder som Storebælt, Øresund og Kattegat. Her kan de
forskellige færgeruter godt deles om den samme vejstump, på samme måde som
forskellige cykelruter godt kan deles om et stykke vej.

-- Morten