[Talk-dk] Oversættelse af Key:access til Dansk - tag et kig

Rasmus Vendelboe r.vendelboe+osm at gmail.com
Søn Maj 9 21:28:03 BST 2010

Hej,

Jeg vil kalde node for et knudepunkt og way for en vej.
Oversættelse af definitioner skulle derimod være ligetil, og uden større
diskussion i dansk osm-regi, da tingene kan slås op i Færdselsloven. I
Danmark har vi en "stor knallert" og en "lille knallert" som må svare til
henholdsvis mopa og mofa.

Jeg kan rigtigt godt lide du gider oversætte wiki'en. Men selv om lige netop
den side nu er på dansk forstår jeg den stadigvæk ikke. Det er et stort
sammensurium af alt muligt i henhold til access-tagget og ej (indklusive
tags der ingen mening giver i Danmark), så jeg vil foreslå at du samtidigt
foretager en oprydning og opstramning i dem hvis du har planer om at
danskificere hele wiki'en eller større dele af den.

Med venlig hilsen
Rasmus