[Talk-dk] tagging af banker, restauratner mv

Peter Brodersen peter at ter.dk
Tor Maj 20 10:57:32 BST 2010

Hej,

Min anbefaling er pt., at lave en ny node. Udelukkende ud fra, at det gør
det lettere at opdatere nodes, som det er i øjeblikket.

Som sådan kan det ellers give mening at placere fx apoteket oven i noden,
hvis den netop deler adresse - så der er korrelation mellem adressen og
"forretningen".

Det, der taler imod, er at der kan ligge flere ting på en adresse. Her vil
der være behov for to særskilte nodes, hvis man fx knytter et telefonnummer,
en webadresse eller åbningstider til noden. Ellers kan det også fremstå som,
at adressen i sig selv har en webadrese :-) Bemærk også, at en adresse
gælder hele stedet, inklusive flere etager, hvorimod en butik måske kun
gælder for stueetagen.

Det gør, at jeg er fortaler for altid at opdele adressenode og egentligt
indhold.

- Peter Brodersen
  (der står for de fleste adresseopdateringer)